Sehlhall placerar sig i topp i den senaste upplagan av NEMEET Kundindex 2025, Skandinaviens största undersökning av kundnöjdhet inom kommersiella fastigheter. Bolaget uppnår 91 poäng av 100 i total nöjdhet, vilket placerar Sehlhall som vinnare i kategorin mindre bolag.
Resultaten visar genomgående höga betyg inom samtliga områden som mäts, bland annat relationer, service, varumärke och förtroende. Särskilt höga poäng noteras inom kategorin ”människor och relationer”, där Sehlhall får 97 poäng för kompetens, 95 för hjälpsamhet och 93 för tillgänglighet.
- Äldreboenden och gruppboenden utgör en samhällskritisk funktion som måste leverera hösta kvalitet dygnet runt, året om. Detta ställer tuffa krav på vår löpande fastighetsförvaltning. Vi är därför stolta och glada över det här fina resultatet. Det bekräftar att vårt långsiktiga arbete med att bygga förtroendefulla relationer gör skillnad, säger Dan T. Sehlberg, VD på Sehlhall.
Sehlhall uppmärksammas även i flera delkategorier och får utmärkelserna ”Mest professionella hyresvärd” och ”Bryr sig mest”, tillsammans med norska Mustad Eiendom.
- Att få höga betyg i dessa områden visar att våra grundläggande principer – kompetens, tillgänglighet och omtanke – fungerar i praktiken och upplevs av våra hyresgäster i vardagen, säger Lina Ask Wenell, förvaltningsansvarig på Sehlhall.
Om undersökningen
NEMEET Kundindex är Skandinaviens största undersökning av kundnöjdhet inom kommersiella fastigheter. Undersökningen genomfördes under hösten 2025 och omfattar fastighetsägare i Sverige, Norge och Danmark. Enkäten mäter hyresgästernas upplevelse av sin hyresvärd inom områden som relation, service, kommunikation, hållbarhet och värde för pengarna.