felanmälan och Hyresgästfrågor

Felanmälan och hyresgästfrågor

Felanmälan

Här kan ni som är hyresgäst kontakta oss vid fel i fastigheten. Vår ambition är att alla felanmälningar ska åtgärdas så snart som möjligt. I det fall en anmälan inte kan avhjälpas i närtid kommer ni som hyresgäst att få en återkoppling på när felet kan åtgärdas.
Sök i första hand efter din adress och fyll i kontaktformuläret.
Vid akuta ärenden ring alltid det journummer ni blivit hänvisade till beroende på vilken driftfirma som sköter om fastigheten. Ett akut fel är fel som kan innebära risk för personskada eller fastigheten. Vid livshotande situation ring alltid direkt till SOS.
Sehlhall Play om vår fastighetsförvaltning
Gäller det hyresgästfrågor, vänligen kontakta oss på:
Svartvit porträttbild av en leende kvinna mot neutral bakgrund
Hyresgästfrågor
Lina Ask Wenell

Nöjd Kund Index 2025 - Vi är Branschledare

91
Nöjd Kund Index
På Sehlhall förvaltar vi inte bara fastigheter – vi förvaltar relationer. Årets mätning är ett kvitto på att vårt arbete ger resultat; med ett NKI på 91 placerar vi oss nu i kategorin "Branschledare", långt över branschsnittet på 80. Vi är dessutom extra stolta över att ha en väldigt hög svarsfrekvens, vilket visar på ett unikt engagemang och en nära dialog med våra hyresgäster.

Våra kunder uppskattar mest (2025):

  • Kompetens och expertis: Vi har ett index på 97 gällande kompetens, vilket visar att våra hyresgäster känner sig trygga med vår kunskap.
  • Empati och bemötande: Vi utmärker oss i kategorierna Årets Empat och Årets Idol, bevis på att vi bryr oss om våra hyresgäster på riktigt.
  • Service och tillgänglighet: Med höga betyg för både serviceinställning (93) och hjälpsamhet (95) finns vi alltid där när det behövs.
  • Värde för pengarna: Vi har även uppmärksammats i kategorin Årets Deal för att leverera hög kvalitet i relation till hyran.
Vi arbetar hårt för att vara mer än en hyresvärd, och resultaten visar att vi lyckats. Inom kategorin "Människor", som mäter allt från kompetens till hjälpsamhet, når vi index 95, vilket är långt över branschsnittet.

Ständig mätning av energiförbrukning

På Sehlhall är vi ständigt uppmärksamma på energiförbrukningen i våra fastigheter. Genom att övervaka energiförbrukningen kan vi jobba proaktivt för att minska våra fastigheters klimatavtryck och bidra till att skapa en mer hållbar fastighet.

Genom att jobba aktivt med energiförbrukningen är vi alltid medvetna om vårt avtryck. Vi använder oss delvis av komponenter som möjliggör att snabbt och effektivt kunna identifiera avvikelser och snabbt gå in med åtgärder. Tillsammans med våra hyresgäster för vi även dialoger om hur man nyttjar fastigheten och vad man kan göra på personnivå för att minska sin egen energianvändning. Vi är säkra på att vi når bäst resultat genom att jobba hand i hand och mot gemensamma mål.

På Sehlhall tror vi på en hållbar framtid och vi är stolta över att bidra till att skapa fler energieffektiva fastigheter med lägre klimatavtryck.
Blå cirkeldiagram som visar genomsnittlig energiförbrukning över vecka och dygn

Minskad risk för onödiga förbrukningar

Som ett led i Sehlhalls hållbarhetsarbete använder vi oss av tjänsten Smartvatten i våra fastigheter. Tjänsten övervakar och analyserar vattenförbrukningen på minutbasis och upptäcker snabbt eventuella vattenläckage och onödiga förbrukningar.

Tack vare tjänsten kan snabba åtgärder tas vid läckage, vilket både förhindrar att onödiga resurser går till spillo samt stöket vid återställandet efter en vattenskada för våra hyresgäster.

”Vi ser många fördelar med tjänsten. Det bästa av allt är att det både är ett verktyg som hjälper oss hålla koll på vattenförbrukningen samtidigt som det är en trygghet för våra hyresgäster att läckagelarmfunktionen finns, vilket skapar en stor trygghet för dom.”

Sehlhall förvaltning