felanmälan och Hyresgästfrågor

Felanmälan och hyresgästfrågor

Felanmälan

Här kan ni som är hyresgäst kontakta oss vid fel i fastigheten. Vår ambition är att alla felanmälningar ska åtgärdas så snart som möjligt. I det fall en anmälan inte kan avhjälpas i närtid kommer ni som hyresgäst att få en återkoppling på när felet kan åtgärdas.
Sök i första hand efter din adress och fyll i kontaktformuläret.
Vid akuta ärenden ring alltid det journummer ni blivit hänvisade till beroende på vilken driftfirma som sköter om fastigheten. Ett akut fel är fel som kan innebära risk för personskada eller fastigheten. Vid livshotande situation ring alltid direkt till SOS.
Sehlhall Play om vår fastighetsförvaltning
Gäller det hyresgästfrågor, vänligen kontakta oss på:
Hyresgästfrågor
Lina Ask Wenell

Nöjd Kund Index 2024 - Ett kvitto på kvalitet

87
Nöjd Kund Index
89%
Svarsfrekvens
På Sehlhall förvaltar vi inte bara fastigheter – vi förvaltar relationer. Det är därför viktigt för oss att vara närvarande och engagerade i både våra fastigheter och våra kunders verksamheter, samt de förändringar och behov som uppstår. Tillsammans skapar vi trivsel och ett gott klimat för både boende och personal.

Varje dag fortsätter vi vårt kundservicearbete för att komma så nära 100 % som möjligt. I den senast utförda undersökningen gav ett NKI-index om 87 på 100-gradig skala, Detta resultat placerar oss betydligt över branschgenomsnittet, där medelnöjda kunder typiskt har ett NKI mellan 65 och 75 enligt Prognoscentret, ett oberoende marknadsanalysföretag inom bygg- och fastighetssektorn.

Våra kunder uppskattar mest:

  • Kompetens och expertis
  • Hög tillgänglighet
  • Proaktiv hjälpsamhet
  • Starkt samhällsengagemang
"Vår fastighetsskötare är otroligt kompetent, lösningsfokuserad och snabb på felanmälningar"

"Servicepersonalen som åtgärdar felen hos oss är superbra och oftast väldigt snabbt på plats"
Utdrag från NKI-undersökning utförd 2024

Ständig mätning av energiförbrukning

På Sehlhall är vi ständigt uppmärksamma på energiförbrukningen i våra fastigheter. Genom att övervaka energiförbrukningen kan vi jobba proaktivt för att minska våra fastigheters klimatavtryck och bidra till att skapa en mer hållbar fastighet.

Genom att jobba aktivt med energiförbrukningen är vi alltid medvetna om vårt avtryck. Vi använder oss delvis av komponenter som möjliggör att snabbt och effektivt kunna identifiera avvikelser och snabbt gå in med åtgärder. Tillsammans med våra hyresgäster för vi även dialoger om hur man nyttjar fastigheten och vad man kan göra på personnivå för att minska sin egen energianvändning. Vi är säkra på att vi når bäst resultat genom att jobba hand i hand och mot gemensamma mål.

På Sehlhall tror vi på en hållbar framtid och vi är stolta över att bidra till att skapa fler energieffektiva fastigheter med lägre klimatavtryck.

Minskad risk för onödiga förbrukningar

Som ett led i Sehlhalls hållbarhetsarbete använder vi oss av tjänsten Smartvatten i våra fastigheter. Tjänsten övervakar och analyserar vattenförbrukningen på minutbasis och upptäcker snabbt eventuella vattenläckage och onödiga förbrukningar.

Tack vare tjänsten kan snabba åtgärder tas vid läckage, vilket både förhindrar att onödiga resurser går till spillo samt stöket vid återställandet efter en vattenskada för våra hyresgäster.

”Vi ser många fördelar med tjänsten. Det bästa av allt är att det både är ett verktyg som hjälper oss hålla koll på vattenförbrukningen samtidigt som det är en trygghet för våra hyresgäster att läckagelarmfunktionen finns, vilket skapar en stor trygghet för dom.”

Sehlhall förvaltning